תנו לשקט צ'אנס

כאשר ביקשתי להסביר לעצמי, כיצד עובד תהליך יצירת ציור דיגיטלי, הנטייה הראשונית שלי הייתה לומר "אני לא יודע". העמקה נוספת הביאה תשובות מדויקות יותר. ראשית ניסיתי להסתכל פנימה לתוכי ולרשום לעצמי מה מתרחש ברגעי היצירה. בכתבה הראשונה הודיתי שלא אני המתכנן ומוצא לפועל של הרכבת הצורות. אלה הן באות מעצמן. אני מעלה תצלום כלשהו על המסך וממנו אני גוזר חלקים באקראי. אלה מהווים חלקי פזל. תפקידי הוא, לשבץ אותם כמיטב יכולתי.

את הצד הטכני ניתן להבין מהסתכלות בתמונות הבאות. 

הידע הנסתר

מאז היותי נער האמנתי שכל הידע של העולם נמצא בתוכי. את אמונתי זו לא סיפרתי לאיש, חששתי מהיחס השלילי העשוי להתעורר אצל אחרים. המורים בבית ספר אילצו אותי לשנן בעל פה את כל ה"ידע" שהם קיבלן כירושה ממוריהם. ללמוד בבית ספר לא היה כיף ולא היה מעניין. התוצאה ציונים נמוכים. ומכיוון שלא מלאתי את ציפיות הורי והמורים חשתי אכזבה עמוקה. רגש שלילי זה ליווה אותי מספר שנים. מאוחר יותר למדתי שרגש שלילי כמו אכזבה ניתן לתעל לאפיק חיובי. הבנתי זו הובילה אותי לחיפוש בספרים ובמחקרים בתקווה למצוא בהם תשובה למאוויי...

רשמים נסתרים

לפני שנים רבות נתקלתי במילה רושם, ומאז ועד היום אני מחפש את המשמעות הפנימית של המילה.

"היא עשתה רושם נפלא" או "הוא עשה רושם של אדם חסר ביטחון" - מנסיונכם אתם יכולים להוסיף

מאות מקרים בהם אדם, בעל חי, נוף או תמונה השאירו עליכם רושם אך לא הצלחתם לסכמו במילים. 

כאשר ביקשתי להגדיר במילים מהו רושם לא הצלחתי להגיע להגדרה מילולית חד משמעית.

אז מה עושים? אוספים חומר ומנסים לאכל את הנלמד.

פה נתקלתי בקושי, ההסברים שקראתי לא סיפקו ידע חדש, כי אם חזרו על הדעות המקובלות...

האדם היוצר

האדם הנבון [ההומו ספיאנס] נבדל מכל שאר הבריות המאכלסות את כדור הארץ ביכולת ייחודית: כושר היצירה.

יכולת זו כוללת כל פעילויות האדם. את כושר הדיבור, כושר ההמצאה, אומנות, המצאות טכנולוגית.

קיימת יצירתיות גם בניהול מלחמה, פיתוח כלי נשק ואפילו ברצח אדם בידי אדם.

יותר מפעם אנו מתפעלים מסרט המתאר גנב מתוחכם או רוצח שכיר "מצליח".

כושר ההמצאה מאפשר לנו להתקיים ברוב שטחי העולם.האדם מסוגל להתאים עצמו לתנאי אקלים שונים.

באיזורים קרים הבתים יבנו מחומרים השומרים על החום ובאזורים חמים הבתים יבנו מחומרים הממזגים את פנים הבית.